استرس اکسیداتیو با خوردن لوبیا چیتی می رود

بیشتر غذاها لوبیا چیتی گلستان از نظر تامین مواد مغذی و انرژی برای حفظ زندگی روزمره کاربردی در نظر گرفته می شوند، اما سیستم های غذایی که قادر به پیشگیری یا بهبود وضعیت استرس یا بیماری هستند، به عنوان غذاهای کاربردی طبقه بندی می شوند.
لوبیا خشک (Phaseolus vulgaris L.) حاوی سطوح بالایی از ترکیبات شیمیایی متنوع (فنول ها، نشاسته مقاوم، ویتامین ها، فروکتولیگوساکاریدها) است که نشان داده است در برابر شرایطی مانند استرس اکسیداتیو، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سندرم متابولیک و بسیاری از انواع سرطان محافظت می کند.
در نتیجه این لوبیا چیتی اقلید را به عنوان یک غذای کاربردی عالی قرار می دهد.
علاوه بر این، ایالات متحده دارای تاریخچه غنی لوبیا خشک است و در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان برتر لوبیا خشک در جهان است که اکثریت قریب به اتفاق لوبیا چیتی را تشکیل می دهد.
با وجود این لوبیا چیتی اردبیل، مصرف لوبیا خشک در ایالات متحده نسبتاً کم است.
بنابراین، هدف از این دست نوشته بررسی لوبیا خشک به عنوان یک محصول مهم کشاورزی ایالات متحده و به عنوان غذای کاربردی برای عصر حاضر با تاکید بر لوبیا چیتی است.
همچنین لوبیا چیتی خمین (Phaseolus vulgaris L.) یا لوبیا معمولی به دلیل داشتن پروتئین بالا، فیبر، پری بیوتیک، ویتامین B و ترکیبات ریز مغذی های شیمیایی متنوع، به عنوان یک غذای تقریباً عالی شناخته شده است.
لوبیا خشک را می‌توان در مناطق مختلف زیست‌محیطی کشت کرد و به اشکال مختلف مانند دانه‌های کامل فرآوری‌نشده، به عنوان بخشی از مخلوط، محصولات کنسرو شده یا به‌عنوان جایگزین آرد گندم بدون گلوتن توزیع کرد.
  • منابع:
    1. Pinto Beans (Phaseolus vulgaris L.) as a Functional Food: Implications on Human Health
  • تبلیغات: 
    1. فواید استفاده از میوه گلابی در رژیم غذایی و کاهش وزن با مصرف آن
    2. راهکارهایی که جیبتان را پر پول می کند
    3. پیدا شدن پیکر بی جان بازیگر معروف در جنگل های شمال!
    4. با پروتئین فندق برای یک روز کامل سیر باشید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.