نصب غشاهای کاربردی مایع با استفاده از اجزای آن

غشاهای کاربردی مایع (LAM) با استفاده از انواع اجزای مایع که مستقیماً روی بستر نصب می‌شوند، در میدان اعمال می‌شوند. این سیستم‌های مایع معمولاً به یک پرایمر و سپس استفاده چند لایه از مواد مایع برای غلبه بر هرگونه کشش سطحی ایجاد شده توسط سطح بستر نیاز دارند که می‌تواند باعث سوراخ شدن پین‌هول شود.

بسته به نوع ماده و ویسکوزیته آن، تعداد پوشش های لازم می تواند از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. برخی از تولیدکنندگان به دو لایه مواد مایع با یک ورقه الیافی در بین آنها نیاز دارند. ایزوگام دیوار عمودی این یک مانع ضد آب قوی تر ایجاد می کند.

LAM ها را می توان با آسفالت های گرم یا سرد اصلاح شده پلیمری اعمال کرد. سیستم های کاربردی گرم تا 400 درجه فارنهایت در تجهیزات تخصصی گرم می شوند و تا ضخامت های 180 میل اعمال می شوند. مهمترین معیار طراحی برای بهبود ایزوگام شرق پوشش عملکرد مواد، محتوای جامد مواد و ضخامت پوشش است.

محتوای جامد مواد باید حداقل 80 درصد باشد. حداقل ضخامت پوشش مشخص شده باید 60 میل باشد. این برای کاهش تمرکز تنش ناشی از شرایط نامنظم بستر، مانند ایزوگام نما شرق ترک ها، لانه زنبوری و غیره لازم است.

این سیستم ها امکان کاربردهای بالاتر و پایین تر، از جمله کاشت و ساخت و ساز دال های تقسیم شده را فراهم می کنند. آنها در برابر هوای فرابنفش مقاوم نیستند و نمی توانند ترافیک پا را تحمل کنند، ایزوگام سقف شیروانی بنابراین نباید در مناطق در معرض استفاده قرار گیرند.

هنگامی که LAM ها در کاربردهای افقی اعمال می شوند، یک دال فرعی باید برای اعمال غشاء در محل قرار گیرد. روکش بتن، کاشی یا سایر سطوح سخت مورد نیاز است. LAM ها روی سطوح بتنی، بنایی، فلزی و چوبی قابل اجرا هستند.

غشاهای تک لایه: غشاهای تک لایه با انواع لایه های متشکل از قیر اصلاح شده، مونومر اتیلن پروپیلن دی ان (EPDM)، لاستیک بوتیل، استایرن بوتادین استایرن (SBS) و اصلاحات پلی پروپیلن آتاکتیک آسفالت و آسفالت کاتالیستی پوشانده می شوند.

 

  • منابع:
    1. Guidelines for Proper Waterproofing Design
  • تبلیغات: 
    1. پیدا شدن طلا های حضرت سلیمان در مصر!
    2. رفتگر خوش شانسی که ثروتمند شد!
    3. رنگ روغنی رئیس جمهور را از تصادف وحشتناک نجات داد
    4. ساخت دفتر با الیاف نقره برای شاهزادگان مصری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *