ترشی خیار خاردار یزد معمولاً سبزیجات تخمیر شده و به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود [12].
تخمیر خوب به ترکیبات و برهمکنش های مناسب عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی بستگی دارد [13].
عملیات ذخیره سازی و فرآیندهای آب نمک در طول فرآیند تخمیر مستعد واکنش های اکسیداسیون هستند و این تأثیر نامطلوبی بر ویژگی کیفی خیار شور دارد.
برای کنترل عوامل تأثیرگذار خیار گلخانه ای درختی، محققان تلاشهای زیادی بر روی فناوریهای مدرن و پیشرفته انجام دادهاند.
از جمله کاهش غلظت کلرید سدیم آبشکن، توسعه خواص آبشکن با استفاده از کشت باکتریهای اسید لاکتیک، ایجاد سیستم مخزن بیهوازی، جلوگیری از تخریب گازی خیار با ریختن CO2 از نمک های تخمیر.
پس از ذخیره سازی آب نمک، نمک اضافی و ضایعات آلی باید شسته شوند تا فرآیند فرآوری محصول تکمیل شود و این زباله ها منبع نگرانی جدی زیست محیطی هستند.
بنابراین، دفع زباله باید در صنعت خیارشور حل شود.
بازاریابی برای پیوند تولید و مصرف و تسهیل بهره وری کشاورزی و اشتغال حیاتی است.
عملکرد بازار نتیجه نهایی فعالیت های مختلف بازار است و ساختار بازار ویژگی های سازماندهی بازار است که بر ماهیت رقابت و قیمت گذاری تأثیر می گذارد.
هم مرد و هم زن در بازاریابی خیار خاردار بوته ای شرکت می کنند و نرخ زن و مرد در مناطق مختلف تفاوت های زیادی دارد.
عمده فروشان از خرده فروشان پیرتر هستند.
در عبادان، اکثر خرده فروشان در محدوده سنی 31 تا 40 سال بودند، در حالی که اکثر عمده فروشان در محدوده سنی 41 تا 50 سال بودند.
خوشحالکننده است که بازاریابی خیار معمولاً برای خردهفروشان و عمدهفروشان در هر دو فصل اوج و کمچرب تولید خیار سودآور است.
با این حال، بازار خیار گلخانه ای رقابتی است و نابرابری در بازار وجود دارد.
فسادپذیری کالا یک محدودیت مهم در بازار خیار است.
بنابراین، کاهش درجه فسادپذیری و طولانی شدن زمان نگهداری پس از برداشت ضروری است.
- منابع:
- تبلیغات: