خوردن الیاف پنبه سبب رفع یبوست می گردد

پنبه یکی از منسوجات اصلی صنعت مد است. هر کمد احتمالاً درصد زیادی از اقلام پنبه ای را در خود جای می دهد، چه پنبه ساده، چه پنبه رنگ شده یا مخلوط پنبه. پنبه یک الیاف طبیعی مشتق شده از گیاهان پنبه است که استفاده از آن به هزاره پنجم قبل از میلاد برمی گردد.

پنبه یک الیاف اصلی است، به این معنی که از الیاف مختلف و طول های مختلف تشکیل شده است. پنبه از الیاف طبیعی گیاهان پنبه که از جنس Gossypium هستند به دست می آید.

پنبه در درجه اول از سلولز تشکیل شده است، یک ترکیب آلی نامحلول که برای ساختار گیاه بسیار مهم است و یک ماده نرم و کرکی است. گیاه پنبه به آفتاب زیاد، دوره طولانی بدون یخبندان و مقدار زیادی باران نیاز دارد.

اصطلاح “پنبه” به بخشی از گیاه پنبه اشاره دارد که در غوزه رشد می کند – پوششی برای الیاف پنبه ای کرکی. پنبه به نخ ریسیده می شود و سپس بافته می شود تا پارچه ای نرم و بادوام ایجاد شود.

کلمه پنبه از کلمه عربی “قطون” گرفته شده است. اولین تولید پنبه در هند بود، جایی که قدمت این مواد به هزاره پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد.

پنبه

اولین پنبه پاک کن، که ابزاری برای جدا کردن کرک پنبه از دانه های گیاه است، در قرن سیزدهم در هند اختراع شد. پنبه پاک کن تولید پنبه را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر کرد و به پخش شدن الیاف به عنوان یک پارچه پرکاربرد کمک کرد.

در طول انقلاب صنعتی، با اختراع فن‌آوری‌های جدید مانند جنی ریسندگی، قاب نخ ریسی و قاطر چرخان، بریتانیا به یکی از تولیدکنندگان پیشرو پنبه تبدیل شد. همه این ماشین‌های ریسندگی به تولیدکنندگان اجازه می‌دادند که پنبه را با نرخ‌های بالاتری بچرخانند.

با این حال، اختراع الی ویتنی آمریکایی در مورد پنبه پاکن مکانیکی بود که منجر به افزایش تولید این ماده در ایالات متحده و اروپا شد. این ابزار جدید که دانه‌ها را با استفاده از نیروی ماشین به سرعت و کارآمد از پنبه جدا می‌کرد، ساعات کار دستی مورد نیاز برای تولید یک عدل پنبه را از 600 ساعت به تنها 12 ساعت کاهش داد.

تقریباً در همان زمان، آمریکا، به‌ویژه ایالت‌های جنوبی ، شروع به تولید پنبه با کیفیت بالا کرد، زیرا الیاف کمی بلندتر و قوی تر بودند.

با چند کاهش گاه به گاه در تولید، مانند طی جنگ داخلی، ایالات متحده همچنان یکی از تولیدکنندگان پیشرو پنبه در جهان است و دقیقاً پس از چین و هند قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *