شکل بادام زمینی برای طعم دهی به بافت آن

بادام زمینی منبع ارزشمندی از مواد مغذی است.
اما الگوهای مصرف بادام زمینی اصفهان، دفعات مصرف و عوامل موثر بر مصرف بادام زمینی در مالاوی شناخته شده نیست.
این مطالعه برای پر کردن این شکاف دانش و ارزیابی آمادگی مصرف کنندگان مالاویایی برای آزمایش محصولات غذایی جدید، از مصرف کنندگان نظرسنجی کرد.
از 489 پاسخ دهندگان مورد بررسی، همه به جز سه بادام زمینی (به هر شکلی) مصرف کردند.
اکثریت (70.4%) حداقل سه بار در هفته بادام زمینی آستانه مصرف کردند.
آزمون کای اسکوئر نشان داد که متغیرهای جمعیت شناختی و اجتماعی-اقتصادی تأثیرات معنی داری (05/0p<) بر ترجیحات محصول بادام زمینی، دفعات مصرف بادام زمینی و آمادگی برای امتحان کردن غذاهای جدید داشتند.
به عنوان مثال، زنان بیشتر آرد بادام زمینی غلاف دار را در مقایسه با مردان ترجیح می‌دادند و کره بادام زمینی برای مصرف‌کنندگان جوان‌تر ارجح‌ترین شکل بود.
تجزیه و تحلیل رگرسیون لجستیک نشان داد که مصرف کنندگان با تحصیلات دبیرستانی یا پایین تر 2.35 برابر بیشتر از مصرف کنندگان با تحصیلات پس از دبیرستان احتمال بیشتری برای خوردن بادام زمینی داشتند.
در میان شرکت کنندگانی که آماده امتحان غذاهای جدید بودند (54%)، مردان و آنهایی که تحصیلات پس از دبیرستان داشتند، 1.90 و 2.74 برابر بیشتر از همتایان مربوطه خود، غذاهای جدید را امتحان کردند.
به طور کلی، تنوع محصولات بادام زمینی گلستان در بازار مالاوی محدود است و محدودیت های اجتماعی-اقتصادی ترجیحات مصرف کننده را تحت تأثیر قرار می دهد.
بنابراین، نوآوری های آینده محصولات غذایی مبتنی بر بادام زمینی باید راه هایی را برای غلبه بر چنین محدودیت هایی بررسی کنند.
  • منابع:
    1. Peanut Consumption in Malawi: An Opportunity for Innovation
  • تبلیغات: 
    1. مکمل ترکیباتی در عسل که ناشناخته ماند!
    2. روش های کسب درآمد با چند روش ساده
    3. با سریعترین روش تنها در یک هفته به وزن ایده آل خود برسید
    4. نقش روسری در مناسبات سیاسی جهان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.