قدیمی ترین دستگاه فشار خون accumed متعلق به دوره ساسانی در موزه لندن به فروش رسید

چندین مطالعه (که بیشتر مدل‌های Vita-Stat را ارزیابی می‌کنند) نشان داده‌اند که مانیتورهای مبتنی بر جامعه با استفاده عمومی از استانداردهای قابل قبول دقت و قابلیت اطمینان برخوردار نیستند.

در حالی که تفاوت میانگین بین دستگاه فشار خون accumed و دستگاه‌های مبتنی بر جامعه کوچک است.

(به عنوان مثال، اختلاف 4.4 میلی‌متر جیوه در سیستولیک و 1.0 میلی‌متر جیوه تفاوت در دیاستولیک)، فاصله اطمینان 95 درصد حول این تخمین‌ها بسیار زیاد بود (به عنوان مثال، 14 میلی‌متر جیوه.

زیر یا 23 میلی‌متر جیوه بالاتر از قرائت سیستولیک که با مانومتر جیوه‌ای گرفته می‌شود.

اندازه صحیح کاف عامل مهمی در اندازه گیری فشار خون است. کاف خیلی کوچک به طور مصنوعی مقادیر بالای BP می دهد در حالی که کاف خیلی بزرگ ممکن است BP را دست کم بگیرد.

در حال حاضر، اکثر واحدهای مستقر در داروخانه دارای یک کاف برای بازوها در هر اندازه هستند.

مگر اینکه کاف ها به روش خاصی باد شوند تا اطمینان حاصل شود که اندازه کاف مناسب برای بیماران با اندازه های مختلف بازو استفاده می شود، دقت اندازه گیری می تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

یک گروه از محققان، مانیتورهای مستقر در 25 داروخانه محلی را که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، با استفاده از همان سه داوطلب (اندازه بازوهای کوچک، متوسط و بزرگ) ارزیابی کردند و همان عضو تیم تحقیقاتی همه جیوه‌ها را گرفتند.

میانگین تفاوت بین مانومتری جیوه و مانیتورهای عمومی از 8 تا 10 میلی‌متر جیوه برای افراد با بازوهای کوچک و بزرگ تا 2 تا 3 میلی‌متر جیوه برای افراد با بازوهای متوسط متفاوت است.

دستگاه

مجدداً میانگین انحرافات استاندارد بزرگی از تفاوت‌های میانگین (≥ 8 میلی‌متر جیوه) وجود داشت.

در حالی که دقت در افراد با بازوهای متوسط بهترین بود، قابلیت اطمینان در آن گروه ضعیف‌ترین بود.

با وجود این نگرانی ها در مورد دقت و قابلیت اطمینان مانیتورهای عمومی BP، آنها امری عادی هستند.

در سال 2004، حدود 30000 مانیتور BP برای استفاده عمومی در داروخانه ها و کارگاه های ایالات متحده مستقر بودند.

این مانیتورها بدون شک توسط بیماران مورد استفاده قرار می گیرند، اما تعداد بیمارانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند مشخص نیست.

ملاحظات دیگر این است که با ظهور مانیتورهای BP خانگی مقرون به صرفه تر و از نظر فناوری بهبود یافته، استفاده از آنها در میان بیماران مبتلا به فشار خون بسیار رایج است.

در مطالعه اخیر ما دریافتیم که بیش از 40 درصد از بیماران مبتلا به فشار خون بالا از مانیتور BP خانگی استفاده می کنند.

با توجه به این یافته، استفاده از مانیتورهای داروخانه ممکن است در سال های اخیر کاهش یافته باشد.

بنابراین هدف از این مطالعه تعیین شیوع استفاده بیماران مبتلا به فشار خون از مانیتورهای BP مستقر در داروخانه ها و سایر مکان ها بود.

ما همچنین به دنبال تعیین اینکه آیا استفاده از این نوع مانیتورها بر اساس ویژگی‌های جمعیتی و وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به فشار خون متفاوت است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *