مردی با فروش دمپایی گوچی خرج پدر و مادر پیر خود را می دهد

دمپایی گوچی کفش‌های سبکی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را پوشید و درآورد و برای پوشیدن در داخل خانه، به‌ویژه در خانه در نظر گرفته شده است.

آنها راحتی و محافظت از پاها را هنگام راه رفتن در داخل خانه فراهم می کنند تاریخچه ثبت شده دمپایی ها به قرن دوازدهم بازمی گردد در غرب، این رکورد فقط در سال 1478 قابل ردیابی است.

قدمت دمپایی‌ها در چین به 4700 سال قبل از میلاد می‌رسد آن‌ها از پنبه یا بافته‌شده ساخته می‌شدند، آسترهای چرمی داشتند و نمادهای قدرت مانند اژدها را نشان می‌دادند.

موکاسین های بومی آمریکا نیز بسیار تزئینی بودند این گونه مقرنس‌ها مناظر طبیعت را به تصویر می‌کشیدند و با مهره‌کاری و حاشیه‌های تزئین شده بودند، پای مطمئن و نرم آن‌ها را برای استفاده در داخل خانه مناسب می‌کرد.

دمپایی

مردم برای محافظت از پاهای خود در برابر زمین یخ زده داخل خانه‌های خود کفش‌هایی از پوست دودی دودی می‌ساختند شرق شناسی مد روز شاهد ورود طرح هایی مانند بابوش به غرب بود.

مردم ویکتوریا به چنین کفش هایی نیاز داشتند تا گرد و غبار و سنگ ریزه را در خارج از خانه خود نگه دارند برای خانم های ویکتوریایی دمپایی فرصتی برای نشان دادن مهارت های سوزن دوزی خود و استفاده از گلدوزی به عنوان تزیین فراهم می کرد.

شخصیت خیالی سیندرلا گفته می شود که دمپایی شیشه ای پوشیده است در اصطلاح مدرن، احتمالاً آنها را کفش پاشنه بلند شیشه ای می نامند.

سیندرلا یا دمپایی شیشه ای کوچک” معرفی شد برای چند سال بحث می شد که این جزئیات ترجمه اشتباهی است و دمپایی های داستان به جای آن از خز ساخته شده بودند  اما این تفسیر از آن زمان توسط فولکلورها بی اعتبار شده است.

برخی از دمپایی ها شبیه چیزی غیر از دمپایی ساخته می شوند و به عنوان یک کالای جدید به فروش می رسند دمپایی ها معمولا از مواد نرم و رنگارنگ ساخته می شوند و ممکن است به شکل حیوانات، پنجه حیوانات، وسایل نقلیه، شخصیت های کارتونی و غیره باشند.

همه کفش هایی که فضای داخلی نرم و نرم دارند دمپایی نیستند هر کفشی که زیره لاستیکی و بند داشته باشد، یک کفش معمولی در فضای باز است در هند، چاپال های لاستیکی (دمپایی) به عنوان کفش های داخلی پوشیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *