پیرمردی که با خوردن ماکارونی سبزیجات مانا به همسرش خیانت کرد

“برای هر روز از سال و بیشتر یک شکل و دستور پخت ماکارونی سبزیجات مانا وجود دارد!

در ایتالیا بیش از 600 شکل مختلف ماکارونی در بازار وجود دارد و هر روز اختراعات جدیدی وجود دارد، بنابراین همیشه چیزهای جدیدی برای کشف و طعم وجود دارد.

ایتالیایی ها به شدت در مورد آن احساس می کنند. برخی از شکل‌های ماکارونی که با سس‌های خاصی ترکیب می‌شوند (چیزی که فکر می‌کنم فقط در ایتالیا واقعاً قابل درک است) جنارو کونتالدو، سرآشپز و رستوران دار ایتالیایی.

مگر اینکه سرنوشت خانواده شما را با یک مادربزرگ ایتالیایی به ارمغان بیاورد، حق دارید در مورد بی‌شمار شکل، انواع و تنوع پاستا و اینکه کدام سس با کدام سس بهتر می‌آید گیج شوید.

نه تنها صدها شکل مختلف ماکارونی وجود دارد، برخی با کوچکترین تفاوت نانومیلی متری (مانند لینگوین، بامت و ترنت)، بلکه از یک منطقه یا تولید کننده ماکارونی به منطقه دیگر منتقل می شوند و ممکن است ناگهان “اسپاگتی آلا چیتارا” شما نامیده شود.

مانند سیاست فوتبال و دستور زبان ایتالیایی بهتر است نپرسید. فقط با آن همراه باشید و این واقعیت را بپذیرید که اگر نونا نزدیک به یک قرن است که سس بولونی (راگو) را با تالیاتل درست می کند، سعی نکنید با فرمول آن اشتباه بگیرید.

صدها شکل پاستا را می توان تقریباً به 2 دسته اصلی تقسیم کرد: بلند یا کوتاه. در این انواع اصلی زیرمجموعه‌های زیادی وجود دارد: تخت، لوله، ورقه، صاف، برآمدگی، ضخیم، نازک و ریز.

(مقایسه با ماکارونی تازه در مقابل ماکارونی خشک این بیش از هر چیز دیگری بر طرز تهیه و زمان پخت آن تأثیر می گذارد).

هنگامی که تصمیم گرفتید چه سسی را می خواهید درست کنید، از خود بپرسید که آیا این سس به بهترین وجه برای ماکارونی بلند یا کوتاه مناسب است یا خیر، سپس گزینه ها را بر اساس اینکه سس شما یکدست است یا دارای ویژگی های گلوله ای جالب است تنظیم کنید، و در آخر بفهمید که آیا فرمت توخالی، برآمده یا صاف بهتر میزبان سس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *