کودکانی که برای تفریح به دنبال دستنبد طلا هستند

کودکان 10 ساله دستبند طلا در مسیر بازگشت از مدرسه در روستایی غنی از مواد معدنی در Marange، روستایی در 90 کیلومتری جنوب موتاره در شرق زیمبابوه، خود را از گرمای شدید رودخانه اودزی خنک می کردند.

اکنون، با فروپاشی سیستم آموزش عمومی و شیوع بیماری همه‌گیر، توپ ویرانگری را به سمت فرصت‌های اقتصادی والدین خود می‌برد، کودکان تمام روزهای خود را در رودخانه سپری می‌کنند، به دنبال طلا می‌گردند یا برای یک وعده عصرانه ماهیگیری می‌کنند.

تاناکا خودکار رنگی فانتزی چیکواکای ​​17 ساله می‌گوید: «من به اینجا می‌آیم چون در خانه چیزی برای خوردن نداریم.

تاناکا با لباس های پاره شده و گل آلود، سطلی پر از شن های رودخانه ای را حمل می کند، آن را در آسیاب خانگی می ریزد که هر دانه گرانبهای طلا را از ماسه جدا می کند، و می ایستد تا عرق پیشانی خود را پاک کند.

در همان ترشی گل کلم نزدیکی، انبوهی از کودکان دیگر در گودال‌های عمیق و کثیف کار می‌کنند و در منطقه‌ای که به‌خاطر ذخایر غنی الماس نیز معروف است، به دنبال طلا می‌گردند.

بر اساس گزارش انجمن حقوق محیط زیست زیمبابوه (Zela)، هزاران کودک در حالی که خانواده ها برای گذاشتن غذا روی میز تلاش می کنند، به معدن کاری دست ساز و خطرناک طلا رانده شده اند.

به گفته زلا، تعبیر خواب تخمه آفتابگردان از زمان قرنطینه کووید-19، که مدارس را تعطیل کرد، تعداد کودکانی که در استخراج طلا در مقیاس کوچک فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است.

  • منابع:
    1. ‘I need money for school’: the children forced to pan for gold in Zimbabwe
  • تبلیغات: 
    1. قلم دیجیتال برای برنامه‌های مختلف یادگیری ماشینی تحت نظارت
    2. یک کشک کوچک، پنیر اسیدی پنیر دلمه‌ای با ست بلند و کوتاه
    3. میگو از محصولات پرطرفدار صادراتی کشاورزی نیجریه
    4. محصولات خود را با سه سوت به فروش برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *