شال چروک بلند که موجب تصادف دو هواپیما در آسمان عراق شد

تا پایان قرن هجدهم، صنعت روسیه به طور کامل تقاضای داخلی برای روسری زنانه را برآورده کرد.

روسیه خود شروع به صادرات محصولات نساجی کرد – ابتدا به شرق و سپس به غرب. بر اساس الگوی شرقی، صنعتگران ما راه حل های ترکیبی منحصر به فردی را با سبک سازی روسی و نقاشی های رنگ ملی ایجاد کردند.

در سال 1806، در نزدیکی نیژنی نووگورود، در املاک صاحب زمین مرلینا، آنها شروع به بافتن شال چروک بلند ترمه کردند. آنها سبک و گرم با الگوهای بافته شده، گلدوزی شده یا چاپ شده بودند. هند را زادگاه شال ها می دانند که از قرن پانزدهم در دره کشمیر از پشم بزهای تبتی تولید می شد.

بیست سال بعد، 60 صنعتگر برای مرلینا کار کردند. در یک سال 16 شال و 5 روسری تولید شد. از کرک بزهای تبتی یا سایگا استفاده می شد. نخی به طول 4.5 متر از 13 گرم پر ساخته شد. قیمت یک شال 12 هزار روبل است که توسط دو صنعتگر به مدت یک و نیم تا دو سال ساخته شده است. کار بسیار سخت بود و در سن 30 سالگی، صنعتگران که بینایی خود را از دست داده بودند، برای بافندگی نامناسب تلقی می شدند.

شال

از آغاز قرن نوزدهم، مد اروپایی شروع به اعمال نفوذ فزاینده ای بر لباس زنان روسی کرد. شش ماه قبل از شروع فصل بعد، پایتخت های مد شروع به نمایش مجموعه های جدید لباس کردند.

مد برای روسری آشکار شده است. همه طبقات روسیه با شال های “ترکی”، عمامه های ساخته شده از روسری های ابریشمی و شال های ترمه که به کبریت سازان داده می شد، محبوب بودند.

شال ترمه از محبوبیت خاصی برخوردار بود. پس از شرکت مصری ناپلئون در فرانسه نیز ظاهر شدند. Josephine Beauharnais تا 400 شال داشت که هر کدام را می‌توانستند از یک حلقه طلا عبور دهند. او آن‌ها را روی لباس‌ها می‌پوشید، از آن‌ها به عنوان روتختی استفاده می‌کرد و حتی یک تخت برای سگش درست می‌کرد.

شال تا زمان تاجگذاری لویی فیلیپ، زمانی که بریتانیایی ها شروع به تولید محصولات تقلبی ارزان قیمت کردند، همچنان مد بود. اما با این حال، اینها چیزهای گران قیمتی بودند که همه نمی توانستند بخرند. با این حال، یک گزینه مقرون به صرفه تر نیز ارائه شد، ساخته شده از پشم ظریف بافته شده از بز، ساخته شده با پاشنه دست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *