قهوه اصفهان شهاب سنگ آرزوهاست

 

میوه قهوه اصفهان قهوه دارای چهار لایه مختلف است که از دانه محافظت می کند که باید برداشته شود تا دو دانه تشکیل دهنده دانه جمع شود.

لایه بیرونی پوست (اپی کارپ یا اگزوکارپ) با ماده مومی شکل و رنگ قرمز است لایه دوم پالپ (مزوکارپ) است که یک لایه باریک از مواد پکتیناسه است.

لایه سوم پوستی (اندوکارپ) با پوشش پلی ساکارید است. آخرین لایه که به دانه می‌چسبد، پوست نقره یا کاه نامیده می‌شود.

درختان قهوه در مناطق گرمسیری، بین مناطق استوایی سرطان و برج جدی، که بارندگی فراوان دارند، دمای گرم سال به طور متوسط ​​70 درجه فارنهایت و بدون یخبندان رشد می کنند آنها در ارتفاعات از سطح دریا تا 6500 فوت و حتی بالاتر رشد می کنند.

حدود پنج سال طول می کشد تا یک درخت قهوه اولین محصول کامل خود را از دانه های خود به ارمغان بیاورد و برای حدود پانزده سال بارور خواهد بود.

فقط میوه های رسیده با چیدن انتخابی از هر رقم غالب که در ارتفاع خاص قرار دارد به طور جداگانه برداشت می شود و به عنوان قطعه مستقل جداگانه نگهداری می شود.

در زیر دسته بندی سبزی ها/میوه های نارس و بیش از حد رسیده است و به طور جداگانه خشک می شوند زیرا با آغشته کردن طعم بد بر کیفیت نهایی قهوه تأثیر می گذارند

انواع دانه های قهوه

در سوپرمارکت های ایالات متحده، معمولاً دو نوع دانه قهوه برای فروش پیدا می کنید: عربیکا و روبوستا. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تفاوتی بین عربیکا و روبوستا وجود دارد؟ اوه، قطعا وجود دارد. بیایید درست به آن برسیم.

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، بسیاری از علاقه مندان به قهوه استفاده از دانه های عربیکا را به دلیل طعم آن ترجیح می دهند. دانه‌های عربیکا که معمولاً برای قهوه سیاه استفاده می‌شود، طعم شیرین‌تر و پیچیده‌تری دارند که می‌توانید مستقیماً بنوشید.

نکته جالب این است که با وجود اینکه محبوب ترین است، به اندازه روبوستا کافئین ندارد.

در حالی که عربیکا محبوب ترین است، روبوستا ارزان تر و قوی تر است به دلیل طعم تلخ آن، معمولاً روبوستا را برای نوشیدنی های اسپرسو و در مخلوط های قهوه فوری استفاده می کنید.

اگر صبح دوشنبه تان دیر است، یک فنجان قهوه که از دانه های روبوستا استفاده می کند، بنوشید. محتوای بالای کافئین آنها شما را بیدار می کند!

The Coffee Tree: این بخش فقط بر روی Coffea arabica، جذاب ترین گونه قهوه تمرکز دارد.

در بررسی اول، به نظر می رسد که همه درختان عربیکا ساختار یکسانی دارند: تنه ای باریک با شاخه های متعدد که شاخ و برگ و میوه را پشتیبانی می کند.

با این حال، اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چندین واریانس در بین درختان وجود دارد که به دلیل نوع عربیکا در حال پرورش است.

انواع مختلف مقادیر مختلف میوه را در رنگ های مختلف تولید می کنند. برخی از گونه ها دارای خوشه های میوه هستند در حالی که برخی دیگر دارای میوه به طور یکنواخت در شاخه ها هستند.

همچنین تغییرات قابل توجهی بین برگ‌های واریته‌های مختلف گیاهان و همچنین خواص فنجانی دانه‌های این گونه‌ها هنگام جمع‌آوری و دم کردن وجود دارد.

واریته های مختلف دارای ویژگی های طعمی متفاوت و همچنین حس های دهانی متفاوتی هستند. توجه به این نکته ضروری است که برای اکثر تولیدکنندگان قهوه، طعم و مزه دلیل اصلی انتخاب انواع خاصی برای کشت نیست.

برای افرادی که برای امرار معاش به کشت قهوه متکی هستند، خروجی درخت و مقاومت در برابر بیماری معمولاً بسیار مهم است.

این بدان معنا نیست که همه تولیدکنندگان انواع خود را به این روش انتخاب می کنند، بلکه مهم است که تأثیر این تصمیمات را بر سودآوری و درآمد تولیدکننده در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *