موز کیلویی که موجب خراب شدن دندانها می شود

موز یکی از قدیمی ترین محصولات غذایی است و برای کشورهای گرمسیری مهم ترین گیاه غذایی و اصلی ترین کالای صادراتی است.

موز کیلویی رسیده به طور گسترده در سراسر جهان خورده می شود و در غذاهای متنوعی استفاده می شود. علاوه بر مصرف تازه، در آشپزی برخی از مردم، موز را می توان هم به صورت پوست کنده و هم بدون پوست سرخ یا آب پز کرد.

آنها همچنین خشک، کنسرو شده، برای تهیه آرد موز، مارمالاد، شربت، شراب استفاده می شود. از موز به عنوان خوراک دام نیز استفاده می شود. بوی موز توسط استرهای ایزوالریک-ایزوآمیل و استیک-ایزوآمیل مشخص می شود. در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. تعداد زیادی از گونه های موز خوراکی وجود دارد.

اندازه، رنگ و شکل بسته به گونه یا گونه می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما اغلب آنها شکل استوانه ای یا مثلثی مستطیلی، صاف یا گرد دارند.

طول میوه از 3 تا 40 سانتی متر، ضخامت – از 2 تا 8 سانتی متر متغیر است، رنگ پوست می تواند زرد، سبز، قرمز یا حتی نقره ای باشد. گوشت آن سفید، کرم، زرد یا نارنجی است. در صورت نابالغی سفت و چسبنده است، ولی با رشد نرم و آبدار می شود.

موز

در بسیاری از کشورها، موز یکی از منابع اصلی تغذیه است – به عنوان مثال، تنها در اکوادور، مصرف سالانه این محصول برای هر نفر 73.8 کیلوگرم است (برای مقایسه، در روسیه این رقم 7.29 کیلوگرم است).

موز همچنین سهم قابل توجهی از مصرف را در بروندی (189.4 کیلوگرم)، ساموآ (85.0 کیلوگرم)، کومور (77.8 کیلوگرم) و فیلیپین (40.6 کیلوگرم) به خود اختصاص داده است.

موز عملاً فاقد چربی، پروتئین و کلسترول است. به همین دلیل است که حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C، آنتی اکسیدان ها و قند است.

آنها به ندرت حساسیت دارند، بنابراین میوه ها حتی برای کودکان خردسال و زنان باردار توصیه می شود. افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند میوه بخورند، اما ترکیب رژیم غذایی باید با مسئولیت پذیری و آگاهی از اقدامات انجام شود.

آنا: اگر دیابت دارید، می توانید موز بخورید، اما به مقدار محدود. زیرا حتی در آن دسته از میوه هایی که به عنوان پیش غذا استفاده می شود، نشاسته به اندازه کافی وجود دارد.

بهتر است آنها را با فیبر، با مقداری سبزی ترکیب کنید: اسفناج، آرگولا و غیره. موز معمولی نیز ممکن است، اما با در نظر گرفتن شاخص گلیسمی آنها. آنها هنوز هم قند خون را تا حد زیادی افزایش می دهند، بنابراین اگر دیابت دارید، باید داروهای خود را تنظیم کنید.پ

شما به چیز بعدی نگاه می کنید، اما نمی توانید بگویید “تو نمی توانی”. بعد از آن شما نمی دانید چگونه زندگی کنید.
موز به عنوان یک غذای سالم و متعادل در نظر گرفته می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *